torsdag 24 april 2008

Fru M´s Broderi.

Snart är det dags för svordomar o grymtande när det ska repas igen.Hua vi andra,de vill säga Nea o jag hukar.Barnbarn på väg o då blir det nytt broderat täcke.Ovan blev till Nea som hon fick om sej när hon föddes.

Blir nog lite förlängt för mej på jobbet.De har inte en pullis när ja väl kommer dit.Utan o skryta så styr ja upp ett lager på nolltid så att det flyter logistiskt.
Samma med butiker o varudaglighandel ja jobbat med,får rysningar när ja ser deras upplägg ibland.Faan vara ska sälja vara o i den ordningen.Fattar inte att butiksinnehavare har en så trångsynt skalle.

Kram från en lite med spänning i kroppen o lit irländskt Riverdance i bena Peter.

8 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

;) men så bra, 3/4 delar av taket återstår..kommer du hit o hjälper mig!!!!!:)Jag bjur på mat O fika!!!!;)

hihi.....tror du inte jag sagt till honom att spännafast sig..men inte då!!!han ska göra på sitt vis...säger som dig..bäst att huka sig!!!

Men vilket uuuunderbart broderat täcke..är det din fru som gör så vackert!!!så gulligt!!När var det barnbarnet skulle komma!??
Spänande!!

hälsa the familia!!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Glömde fråga..var det du som flätat Neas hår??Inte dåligt det,,,skulle vilja se min c göra det!!!;)

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Flätar alltid efter hon badat,o självklart fixar ja taket!Hmm,nån gång:).Kram Peter.

Synnøve. sa...

Hoppas på att det blir en lååååååååång förlängning av jobbet. Du behöver det.
Om du nu ska hjälpa Mamma Millan med taket så använd säkerhetsutstyr. Vill inte ha några brutna ben, armar, nacke och rygg nu.....
Ms täcke är så vackert...
Måste börja brodera igen tror jag. När jag nu ska få tid med det...
Ha en kanon fredag nu.
Dansa och ha skoj, drick massor av ljummen öl. Ta en Guiness för mig och Jimmy är du snäll.
Kram och hälsa.
Synne och Jimmy :D

Anna sa...

Hej Peter! En man som erkänner han är intresserad av inredning! Jag tror bestämt att jag tittar in hit fler gånger. Så du är alltså officiellt den enda manliga bloggaren på min favorit lista. Det är alltid kul att läsa om barn. Har själv två, den yngsta bara 3 månader. Och dom tar ju verkligen över allt! Men ändå älskar man dem mer än livet själv. Lite mysko, men sant! Ha en bra helg!

Willewira sa...

Hej Peter!

Vilket gulligt täcke!! Har Fru M gjort det?? Vilket pyssel...

Måste vara riktigt spännande med ett barnbarn på gång...
Jag måste tyvärr (eller som tur är) vänta några år till. Barnen är bara 8 och 10. Vore inte kul med barnbarn då...

Kul att jobbet blir förlängt. Det är bra att du visar dina framfötter i logistiken. Gör dig oumbärligt vetja! :)

Ha en skön dag och hälsa familjen!
Kram Willewira

annette sa...

Underbart täcke, beundrar människor som kan brodera, själv kan jag inte sitta still så länge.
Ikväll ger vi järnet nere på flygeln, hör Du någon som sjunger med och dansar på eventuella bord så är det jag!

Kram //annette

Pixi sa...

Grattis till förlängningen! O vackert täcke din fru broderat..mycket fint gjort!!Ha en bra helg nu!!