tisdag 1 april 2008

Sovdags för Snuttan.

O för mej med om ett tag,så jävla trött efter bara 2 dars jobb.Men ändå skönt o göra något.Träningsvärk i hela kroppen.Cyklar till jobbet o hem på middagsrasten o tillbaks igen.Jycken måste ut mitt på dan.Ikväll var vi på skolan o besökte alla barn som Nea ska börja &-årsgruppen med i höst.Det var skitspännande tyckte hon.
Men nu sover hon,hon älskar att ja jobbar för då får hon både Frukost,Middag o mellanmål på dagis o det är rena drömmen tycker hon.
Kram på er säger en Trött Peter.

9 kommentarer:

annette sa...

Peter det är väl skönt att ha träningsvärk och en naturlig kroppslig trötthet som beror på arbete,är ju lite så det skall vara, klart att det är tufft i början så lika trött kommer Du ju inte att vara t.ex nästa vecka.
Spännande med skolan, ett jättestort steg i livet för Nea.

Sussa Sött från en likaledes trött annette som skall till US och arbeta imorgon, inga cykelavstånd direkt.

Kram //annette

grannsämja sa...

Kan du förklara för mej varför det är så himla underbart att få äta alla dessa mål på förskolan???
Hos mej tävlar barnen om vem som kommer till frukost, vem får äta mellis och tom. vem som FÅR gå hem sist?? Måste bero på världens bästa avdelning med världens bästa personal, eller hur;)
Trötta inte ut dej på jobbet nu lille gubben, du måste ju orka med grannarna oxå:D
Kram Merja

Synnøve. sa...

Hej brorsan.
Visst är det gott med att komma hem från jobb och vara trött för att man jobbat!
Förstår Nea för det är kul att äta ihop på dagis. Men det blir nog annat ljud i skällan när skolan börjar tror jag.
japp säger som Merja, du måste orka med grannarna med så tat lite lugnt på jobbet. Skicka jycken hit så ska han få motion.
Kram syrran :D

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;) Förstår du är trötefter de cykelturerna ju!!!
sååå söt hon är er lilla Nea!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

*ler* Visst är det konstigt , det där med att det är jackpot att få inta så många måltider som möjligt på dagis!

Nyttigt med cykelturer och ska noga överväga ditt tips om taxi på nästa shoppingrunda!

Ha det!
Flisan.

Sus sa...

Jag känner igen det där! Mina tvillingar säger detsamma! Och hämtas de för tidigt blir de sura!

Dagisfröknarna som tycker att barnen lider när de får vara på dagis så länge har visst fel! De trivs! Hehehehe...

Jag brukar säga till mina barn på morgonen när de triskas och inte vill klä sig att om mamma kommer försent till jobbet får hon kicken och då får ni inget mellis på dagis! Då ska du se vad fort allt går! =)

Kram Sus
Kram Sus

Crazy and Daisy sa...

Så gosigt det ser ut...och lillan förtjänar veeerkligen en liten kanin..eller hur?;)

Angående dagis säger min Michaela 5år samma sak. Mellanmålet är det bästa av allt där. Jag som tycker det finns allt hemma, men det är inte lika kul....Själv hatade jag dagis när jag var barn speciellt maten....rymde hem till kompisarna så fort jag fick tillfälle...

Nyss kikade Michaela på din dotters
påslakan och ville ha ett likadant..Inredningsfreak redan må tro?

Keep on Working Peter snart är det fredag!!: )

Kaffebönan sa...

Förstår du har träningsvärk nu i början av ditt jobbande.. men du ska se det som växevärk.. du växer med din uppgift:-)
Kram/Pialotta

annette sa...

Imorgon är det fredag, helig kväll för oss "arbetare".

Kram //annette