torsdag 3 april 2008

Otäcka Arbetskamrater!


Tänk på mej stackars sate som måste jobba med alla de här otäcka sorterna omkring mej varje dag.Vilket håll ja en tittar åt står de o blänger på mej o viskar "Kom o Smaka".

Men det funkar inte så,för pm ja skulle frestas för de är gott.Då skulle ja få sitta på skithuset resten av arbetstiden o vilken arbetsgivare skulle tycka om det.

Är Laktosintollerant,mjölk,grädde,yougurt,fet mat,ägg det mesta vill min magge inte ha.Det är muggen på 5 minuter.Men ja äter allt om ja vet att en finns i närheten.

Nog me skitsnack.

Går faktiskt bra o cykla fram o tillbaks på middagsrasten,tog tid idag,6.5min hem det är lagom cykeltid.Även fru M har börjat cykla till jobbet,men hon höll på o få en hjärtattack sa hon.

Hon var precis slut när hon kom förbi mitt jobb igår,hon rastade där.Hon har dubbelt så långt till sitt jobb.HaHa.

Nu ska här tändas grill gårdens ungar har beställt Korv med Bröd.Är väl bäst o lyda,de är ju min framtid.

Sköt om er o ha det Kram Peter.

13 kommentarer:

annette sa...

M har ju egentligen bara uppför hela vägen hem, hur gick det?
Om jag gör mej riktigt liten så märker Du kanske inte om jag kommer och äter korv, låter som om Du inte är så trött idag, imorgon är det fredag, underbart skön dag för oss knegare´,
Kram //annette

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Hon klarade sej hem,får se ikväll hon slutar 21,så ja får väl gå ut o leta senare:)Kram

annette sa...

Slår en signal om jag ser någon som ser ut få hjärtinfarkt i min närhet!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Ok,låter bra!Jag sa nyss i telefon att det blir ett bad o Varma Mackor för henne när hon kommer hem. Så hon åker nog försiktigt för det missar hon inte :) Kram

annette sa...

Låter bra att Du orkar med den omtanken även när Du jobbar, men sedan får Du sova så gott så Du orkar en dag till imorgon.


Kram och God Natt !

//annetet

MOONLOVER´S sa...

haha,ja till jul vill man ju ha snö;) Jobba lugnt=) Kram

Anonym sa...

Så gott med glass. De har inga goda glassar här....
Jasså, du cyklar....det är bra.
Trivs du? Eller du är bara glad att ha nåt att göra?
Ha en bra fredag.
Kram Bodil.

Unknown sa...

Är också laktosintollerant,men jag köper laktosfri mjölk eller låglaktos,den är faktiskt god.=)
Tack för din kommentar,ja bullar är gott ibland,men finns risk att det kan bli för många om man inte har karaktär,hihi.Åhh,glass som är så gott också,så du jobbar med att köra glassbil,kul!Kul med korvgrillning,nog populärt bland barnen!Ha en bra dag!

Kram Maria

Synnøve. sa...

Din stackare, så ska du jobba med glass hela dagarna. Inte lätt det heller. Byt jobb med maken. Han kör fiskprodukter hihi....
Hoppas korvgrillningen gick bra.
Har du kollat med Annette om hon vill sticka dig än? Det gör hon så gärna hehe...
Ha en fin dag och hälsa M att man kan gå uppför backarna hehe....
Kram syrran :D

Crazy and Daisy sa...

ÄÄÄntligen fredag!!! Kom inte och vifta med de där glassarna...det kan bli katastrof..min familj är en riktig glassgalen samling. Halva lönen går nästan åt och som mamma vill jag naturligtvis ta mitt ansvar och värna om mina barns hälsa..så jag måste fråga..Säljer du glass med kli och morotsmak?; )

Nu ska mamma Marie-Louise intaga lite nyttiga, pressade vindruvor som är bra för blodet..Hejsvejs och trevlig fredag på dej!!!

MOONLOVER´S sa...

Trevlig helg på er. kram från snöiga jämtland.Ja det snöa här;)

Fredrik sa...

Tacka vet jag GB-glass.
Det är riktiga glssar.

Fredrik sa...

Sorry menade RIKTIGA GLASSAR: