onsdag 13 februari 2008

Det är mänskligt att fela.!

Hänger ovanför mitt huvud när ja sitter o skriver. Var min morfars den enda person i min släkt som ja tyckt om,tog hand om honom sista sommaren på hans o mitt sommarparadis,mat o bära till utedass fixa whiskeyn till kvällen ihop med granngubbarna.Nästan varje kväll.
Men va faan efter ett långt liv så va gubben värd att slå sej ner i fåtöljen o insupa sin wirre.
Saknar gubbfaan ibland,han finns där alltid på något sätt.
Långt mycke mer än föräldrar o syskon.
Säger som Mattis. "han felas mej"Men go va han gubben o försvann iklädd finkostymen,han visste att göra sorti. Kram Peter.

3 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oj Då får du gratta frugan då som varit snusfri ett år!! Grattis!!

nu har jag ny blogg..min andra försvann...gickupp i rök...så trist!!

Trevlig alla ♥ dag!! Välkommen in på nybakad cupcakes, på min "NYA" blogg!! kram Millan

Sus sa...

Ja, din fru kan nog skatta sig lycklig med dig!

Min äslkling har samma namn som du, hehehe... lite kul att ni även har samma smeknamn! =)

Kram Sus

Ps. hälsa frugan! Ds.

Synnøve. sa...

Har också en sån person som jag saknar och det är min farfar.....Måtte han ha det bra där uppe. Han spelade dragbasun. Tänk om din morfar och min farfar sitter däruppe och lirar ihop. Vilken vacker tanke.
Ha det bra idag käre bror och hälsa fru och dotter.
Kram från Synne .D