onsdag 6 februari 2008

Ljusparty hemma!!

Så blev det dags för ljuspartydagen/kvällen,en massa köpgalna fruntimmer o en rackarns massa ljus.Blev en trevlig tillställning. Säljarinnan var nöjd sålde för nästan 5 tusen,o M var nöjd fick ta ut varor för nästan tusen kronor. För min del blev det skitbra,Jenny en av våra grannar var här med Alwa hennes 7 mån bebis. Så självklart tog ja den under kvällen,vill inte frun ha mer får man utnyttja grannar:).De är ett ungt par som är så jävla goa o trevliga,alltid ett leende på läpparna. Ändå har de haft såna motgångar i livet. Fösta barnet föddes med Downs Syndrom en skithärlig grabb som ja busar med ute.Deras andra gick hon över tiden med o fick dödfött.Trots det vågade dom en tredje gång,o nu kom lilla Alwa.Hon är lite tykänslig mot karlar sa Jenny när de kom,vill inte va hos män. Men pappa Peter fixa biffen gick skitbra.Blir så sugen på fler.Men får väl inse min ålder o falla in i ramen,suck. Den utlovade Badbaljebilden ja till höger,skönt faaan var det.

Har fått så in i norden ont i foten igen,vet inte va det är.Börja innan vi skulle lägga oss.Det är en smärta som inte går o beskriva man kan inte nudda nåt med den får lägga en kudde under vristen,så den ligger i luft.Har varit hos olika läkare men de hittar inget,fick tom åka till akuten en gång o få en morfinspruta i röven för ja skulle få sova en natt.Känns som någon nerv kommer i kläm.Sen försvinner det lika snabbt som det kommer,på en halvtimme går det från noll till att inte kunna gå överhuvudet taget.Men som tur är kommer det inte så ofta,nu är det 1.5 år sen.
Men idag känns det bättre igen,märklig sak.Har haltat till dagis o hunden fick en väldigt kort promenad väldigt sakta han såg undrande ut.
Ska dricka en balja lut o lägga foten i högläge. Skaffa er en bra dag,vänner kram Peter.

5 kommentarer:

Sus sa...

Ja fler ungar vill min älskling också ha! Vad är det med alla karlar nu för tiden! Mohahahahaha... Jag har sagt ifrån! Men han tjatar! Jag har ju fyra ungar redan! Men man skall väl aldrig säga aldrig! Man kan ju alltid ändra sig! =) Men känns inte så nu! =)

Färskt skämt ligger uppe!
/Sus

Synnøve. sa...

Har M sagt nej så är det nej.Lika bra du lär dig det käre bror hihi....
Du får nöja dig med Nea. Ok att låna grannars då.....
Bara en massa ljushuvuden på partyt allts, fungerar det som tupperware ungefär?
låter inte bra det där med foten, märkligt att dom inget hittar.
Hoppas ialla fall kvällen blev lyckad. Hälsa resten så gott.
Kram Synne :D

Sus sa...

Ja jag har nog käkat krumilurpiller! Mohahahahahahaha...

Kram Sus

Willewira sa...

Ljusparty är kul, men dyrt! Köpa blockljus för flera hundra är inte riktigt min stil, så jag nöjde mig med 8 värmeljus för 85 kr!!! Inte så billigt det heller. :-o

En sån där konstig fot har jag också. Helt från ingenstans så smärtar den så man kan dö. Skulle tro att det är nerv som kommer i kläm.
Har inte behövt åka och ta morfinspruta ialla fall och det är ju bra.

Den där badtunnan såg inte helt otäck ut. Var med barnen i simhallen idag och de brukar avsluta med ett par dopp i bubbelpoolen. En sådan skulle jag vilja ha hemmma...och en bastu...

Det är mycket man vill ha. Det gäller att se vad man redan har och lära sig vad förnöjsamhet är.
Jag tror vi skulle slippa mycket stress då...
Men en badtunna hjälper det med... :-)

Ha're gött e tönnan!
/Willewira

Sus sa...

JA jag gillar också stuvade makaroner men inte till räkor! Till köttbullar och korv då passar det mycket bättre! =)

Grillat så smaskigt!
/Sus