lördag 2 februari 2008

Slipper dessa ikväll,hoppas ja.


Melodi: My Bonnie
Min pilsner skall svalka min tunga--

Min pilsner skall duscha min gom.

--Min pilsner skall få mig att sjunga,

om jag ser att flaskan är tom:

Pilsner! Pilsner!Hämta en pilsner till mig, till mig.

Pilsner! Pilsner!Hämta en pilsner till mig!

Gutår på alla o envar,laddar inför kvällen bäst o duscha innan baljan så de andra kan va i den:)

Ska gå ut o gå en sväng så kroppen inte blir stum,Nea ska ju ha Lördagsgodis.

Mor i huset jobbar den stackarn men hon blir starkare för var dag.Så jävla skönt o se.

Skulle inte vilja byta för allt i världen,mot hennes panikångest.

Man är så maktlös bredvid,ja är den som vill trösta o hålla om när någon mår dåligt,men M vill inte ha fysisk närhet då men att man ska vara nära ändå.Skitsvårt!

Kommer nog in en sväng innan kvällen går in i dimmans tecken. Kram Peter.

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Ska be dig skriva ny text till melodi om jag behöver det.
Hoppas du får en förträfflig afton ikväll.
Här hostar och snörvlar vi så det blir en hemma dag med näsdukar, hostmedicin och kaffe.
kram från Synne :)

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Synne//Texten var stulen från något studentspex tror ja men bra:)

Kaffebönan sa...

Ja den var så bra den texten:-)
Hoppas nu du inte fryser om huvudet i baljan.. kanske bäst att ta en yllemössa på.. jag ska ta med min mössa i beredskap nästa helg:-)
Ha de fint..
Kramelkram

annette sa...

Hur mås det idag söndag?

Sus sa...

Den turkiska aftonen blev lyckad ocg Fez var ju ett måste för karlarna! =)
/Sus

Cattis sa...

mm jag nynnade och försökte få in hela inlägget i melodin...*asg.

men... det gick inte.
Sitter baske mig här och är snussugen på självaste söndagen. Möjligen beror det på att maken och jag tog ett glas rött till middan...

Men sådana laster kan man inte försöka sig på med ett gäng ungar i huset. Då får man BARA en massa skäll!

ha det gott och Krama om frugan från mig...
Känner igen det där som du säger hon besväras av...
Tur hon har dig

/Cattis