onsdag 9 januari 2008

Glädje över små ting.

Natt i Peking!!!
Vad är vårt mål med livet,skaffa barn,leva rikt eller bara vara.
Saker smyger sej på när man sitter o tänker,vad hade jag gjort om inte min familj funnits.
Förmodligen inte suttit här o skrivit,det är nog så långt ifrån som någonsin skulle fara upp i min fantasi.
Har funnit lyckan i mitt liv sen 7 år tillbaks o den damen kommer aldrig att svikas.
Likt ett körsbär i handen på min dotter vill jag fånga dagen jag med,lycklig ovetande vad som ska hända.
Blicken ,leendet det oförutsedda vad som döljer sej bakom.
Behåll körsbäret,det goda, ät inte upp det med än gång utan smaka på det länge,man lever bara en gång.
Glädjen i hennes blick visar att det som ska tas tillvara är bara gott."Ja gjorde det själv pappa".
Finns inga träd som är höga nog för en törstande tjej som upptäcker livet.

Och det är väl där vi brister vi vuxna.Allt är krångligt,svårt o inte genomförbart.
Dags o kliva ner ett steg,o lära.
Vi kan inte allt,men har ändå mycket att lära ut.
Så vi får förvalta denna gåva till våra barn ,annars kommer vi att hata oss själva om vi inte försökt.

Elak farbror nää tror inte det!!

Allt i mitt liv kretsar kring barn o fru.Alla ska ha det bra,annars.
Mitt eget kommer nog lite på skymundan då jag månar om de andra,"men" det får det gärna göra.Skulle offra allt för min fru/barn o det är sant.Inget ger mej sådan tillfredställelse som de.Levnadskonstnären/kockeneller komikern det är jag.
TROTS denna sida ÄR ja levnadsglad o humoristisk.Lev o var glada.
Tittar på fotot o ser glädje,förväntan o det är hennes liv hoppas jag. Pappsen
Ta hand om er "Peter"


3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du skriver så klokt Peter.
Man känner att det finns en väldigt alvarlig man i dig.
Ta vara på din familj.
Jättekram från nabolandet :)

annette sa...

Så Fint Peter, blir faktiskt alldeles lyrisk när jag läser.
Var rädd även om Dej själv.

//annette

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Finns en mjuk man i mej också,fast man inte tror det.