söndag 20 januari 2008

Söndag alltid Söndag för en arbetslös.

Frukost på sängen!
Dags att sparka upp frun ur den goa varma sängen,frukosten är klar så den blir på plats.
Bad upphällt,så hon kan vakna till i lugn o ro.Massage efter hon ska jobba i eftermiddag. Dagens mat är upptinad.
Sås o potatis me karre´kotlett.
Köket är mina domäner där göre sej ingen besvär vare sej det är matlagning eller disk.
Hjälp om någon plockat in disken,hittar inte något sen.
Var sak på sin plats,det är min melodi.

Ramlar in lite senare,jycken vill lätta på trycket o potatisen ska skalas(Nea hjälper till)
Carpe dium. Peter.

5 kommentarer:

annette sa...

Stämmer rubriken? Har aldrig varit arbetslös så jag vet inte, men under andra ledigheter jag haft tycker jag ändå att lördag/söndag har en speciell känsla.
Maten blir ofta lite annorlunda, gärna ett glas vin till maten,dom flesta människor är lediga och man hinner träffas osv.

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Jaa,tyvärr. Alla dar är lika så jävla långtråkigt,hoppas på ett BRA bemötande på AF på Tisdag.
Om inget i deras agenda dyker upp (plopp) Peter
(hoppas promenaden var skön,för du har väl?)

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för besöket Peter! Kul med en Peking-kille :)

Ha det gött på söndagen!
/Jes

annette sa...

Klart jag varit ute, men utan kamera idag, runt Å Backarna,Folkparken osv.
Tar mer tid med kamera och tid har jag lite ont om just nu.
Fotade en spårvagn till Synne igår, hon får ju inte glömma Peking.

Hur skriver man Å Backarna egentligen vet Du?

Ifall tiden tar slut imorgon och inte inne på Bloggen så LYCKA TILL på tisdag, skulle det bli återbud så gå dit ändå och kräv att få tala med chefen för af.
Lovar att tänka på Dej på tisdag!

Synnøve. sa...

Jo, jag tror man njuter av helgen även om man är arbetslös. Så Annette har rätt. Vardag är vardag även för en arbetslös.
Ringer dom och säger att mötet på tisdag är inställt av någon anledning så gå dit ialla fall. Kräv att du får prata med en som kan och VILL hjälpa dig.
Fick som sagt en spårvagn av Annette. Den har jag lagt ut på min blogg.
Lovar på heder och samvete att aldrig glömma Peking. Det är ju min hemstad.
Ha en skön söndagskväll, hälsa frun och Nea.
Jättekram från Norge :)