onsdag 16 januari 2008

Hundväder,nej TACK.

Tripp,trapp,trull.......
Fatta golven när dessa väller in efter promenaderna i leråkern.Som tur är den i mitten återlämnad till sin matte,vi hade hand om henne i somras när ägarn var på Åland o jobba.
Den store är valp till den i mitten o den minsta(som är störst nu) är resultatet av att ja skicka min älskade fru till affären o köpa grädde.Skulle bjuda min granntant på kassler o broccoligratäng.Vid Willys i Norrköping ligger även en stor djuraffär som M naturligtvis var tvungen att besöka.O på den vägen är det.Där fanns ett par som sålde valpar o hon föll pladask.
Så numer åker hon inte o handlar själv mer.

Grannens klagan !
Det är JAG som är grannen,bryter snart ihop på min idiot till granne spikar dom inte upp saker på väggarna så springer de i trappen.Lyhört är bara förnamnet,men det konstiga är att innan bodde där ett par med 2 barn,hörde dom aldrig.Nuvarande är inte speciellt trevliga grannar.
Karln pundar o är ute o stjäl hela nätterna o lastar av skiten på baksidan av huset.Har ringt polis flera ggr men de kan inte göra nåt om han inte tas på bar gärning.Fick rådet sist att hoppa över staketet o titta vad som fanns i kartongerna,skulle inte tro det.Får man väl en tokig knarkaridiot i ryggen.Det som är värst är nog att det har dykt upp suspekt folk här som går o smyger.En kom fram o fråga mej var grannen bodde för han hade köpt trasiga saker av honom.En dag ringde det på vår ytterdörr o där stod 2 påtända luringar o trodde han bodde här.
Hoppas dom försvinner snart.

Må solen lysa på oss imorgon så sinnen öppnas o träningen inte sätter för stora spår i träningsvärkens uppvaknande.Ni kommer med all sannolikhet få läsa om min klagan i övermorgon. Såladda upp med snälla ord tills dess. Förvarning bara.

Kramar till alla stora som små.

2 kommentarer:

Cattis sa...

hej!
Måste ju hälsa på här. Synne skryter med att du har sån trevlig blogg.

Har bläddrat runt här och det finns ju både hundar och ungar...å sol

Kan väl inte bli bättre än så ,-)

Synnøve. sa...

Fy vilka grannar du har Peter. Jag tänker på ungarna vad otryggt det måste vara för dom.
Nu har jag slukat min lepamacka och ett glass iskallt vatten. Ska bissa gaddarna och sen rätt i säng.
Sussa på frun och ge barnet en go klem fra tante naboland
Klems :)