onsdag 9 januari 2008

Nu är den glada julen,slut slut slut.


Igår åkte alla julsaker ner i sina kartonger igen,gu så skönt.
Julgranen hade inte ett barr kvar,men de sista kommer man väl att plocka ur fötterna framåt sommaren.Storstäd igår hela familjen(3) just nu.
Bara det är ett under,brukar köra iväg alla när det är städdags.
Dottern brukar gå till mamma o fråga vem de ska hälsa på när städning kommer på tals.Hon hjälpte mig o sortera strumpor när ja vek tvätt.
Dillköttet smakade suveränt,alla åt som galningar.
Idag ska det göras pannbiff,utom till mej.
Själv ska här ätas Paltbröd o Fläsk,bara ja som äter det.Bäst o passa på.
Varit i kontakt med a-förmedlingen idag o ska på möte på Tisdag.Fått en ny handläggare så jag ville träffa honom,kan inte bli sämre än den förra.
Finns skapligt mycket jobb som Personlig-Assistent men alla brukare vill ha kvinnliga vårdare.
Men min dag kommer den med nån gång.Hoppas jag börjar klättra på väggarna snart.
Nu ska jycken få en promenad o skita ner sej.
Ha en bra dag allihopa/det ska jag. Peter.

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du är helt enorm på att blogga. Varför har du inte gjort det tidigare. Jag älskar den bilden på din guldklimp ska du veta, den är så fin. Håller tummarna för dig ang arb.förmedlingen.
Hälsa resten av familjen.
Klems fra nabolandet :)

annette sa...

Verkligen knepigt att dom flesta användarna vill ha kvinnliga personliga assistenter, tycker det skulle förgylla tillvaron för många med en manlig, lite annat sätt att se på saker och ting blir det ju, fram för manliga personliga assistenter tycker jag.

Lycka Till!

Gry sa...

Hej, och tack för kommentaren. Visst verkar det som ett skönt(men kanske tråkigt) liv...

Härlig bild på din dotter;-)

Vörteröl, ha,ha..När jag var liten fick jag alltid vörteröl om jag var sjuk. Tyckte det var ganska gott faktiskt!

Lycka till med arbetsförmedlingen!

:o)Gry

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Man tackar för uppmuntringen,det värmer en "gubes" hjärta.