lördag 12 januari 2008

Solen tittade fram idag. Sällsynt !

NATT.
Tatueringen är min 40-års-present till min fru,
hon gjorde den i somras när Peking Mc hade 40 årsfest. Jämngamla de två.
Den är skitsnygg,egentligen ämnad för svanket men nerplockad till armstorlek.
Svart som natten är den M ville inte ha en röd
den får hon nästa gång.Ja tycker det är snyggt med en svanktatuering.
Har funderat på en själv,inte svank då men nån stans. Kan inte bestämma motiv bara,var inne på en fästing eller fluga på kinden för att folk skulle va där o peta o lägga sej i.Stöp på fruns pekfinger.
Allsång i vardagsrummet!
Högtidsstund framför TV`n ikväll. Per Gessle i 1-tim från sommaravslutningen.
Den mannen är enorm,vilken ordskatt o för o inte tala om melodier som sätter sej direkt som ett häftplåster i huvet.Kan inte mer än beundra denne mans talang som Text/melodi skrivare.
Trallvänligt o inga problem att sjunga med,Nea o ja har sjungit o hon dansat så grannarna har hörselskydd.
Sängen väntar!
Nu är klockan 02.01 o Annette kommer o skälla på mej imorgon/idag för att ja inte lagt mej än.
Har inte kommit till gymmet heller,har ingen bra ursäkt men det var fullt där o parkeringstiden gick ut. (håller den).Vi ska börja nästa vecka,lovar men hjärtinfarkten kommer så snabbt att ja hinner inte in ens. Synne lägg tandhalvorna i glaset de kanske kan ge dubbel återbäring.
Kram på alla från vilande Muskler//Peter

9 kommentarer:

annette sa...

Ja, Peter hur skall skall det gå med nattsömnen och träningen, det kommer att bli tjat så länge det inte händer något positivt.

annette sa...

"Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre"

En tanke så god som någon är att Nea skall få behålla sin Pappa länge i gott skick.

Tycker Du jag är lite hård? Bara en liten aning om vad som komma skall.

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Har inget att säga till mitt försvar,mer än att ja är lite obstinat.Ha Ha.

Gry sa...

Tack för kommentaren, Peter! Ja, jag gillar när det är varmt. Kan till och med ta med mig min vetekudde i sängen, ha,ha...

Visst är den äkta kärleken något speciellt? Upplever den själv med min make och jag är så tacksam för det.

Tatuering i svanken; inte! Tänk i fall hon behöver ryggmärgsbedövning nån gång....Behöver inte bara va vid födsel och sånt, utan även vid div. operationer. Frågan är om det är värdt att spojla den möjligheten...

OK. Var tvungen att lägga mig i ,-)

Ha en fin helg med familjen!

///Gry

P.S. maken satt också klistrat till Gessle igår. Jag har ett hat/kärlek-förhållande till Gessle, alltså låtarna mm. Kan inte låta bli att sjunga med, men säger bara "Neeeej..." när skivan dras fram i bilen.
D.S.

Sweetii sa...

tackar tacka... dun värkar oxå... väldigt bra... gillar när man ser i texten att man skrivet me hjärtat o inte me huvudet... de ÄR skillnad... =) ja äter ju inte såå mycke räkor såå de en del kvar... men pajen va asso god... lägger till din sida... för mer vill jag läsa om ditt liv... gött me 5 barn... vill ja oxå ha... =)

annette sa...

Peter// för att slippa tänka på bil och parkering när Du skall träna så har jag ett annat förslag, gå eller cykla till träningen, då slipper Du köra uppvärmning på gymmet och så är det skönt efteråt också........

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Hade tänkt o cykla faktiskt,lite irriterande dock att bara tyngsta växeln funkar.Men det ger benstyrka.Cyklar rätt mycket nu med alltid till stan eller o handlar.

Synnøve. sa...

Men Peter, tanden sitter ju kvar, fast den är delad! Hur gör jag då?
Ja ut och gå med dig......Ta med hunden och Nea och gå en skön promenad varje dag. Det hjälper.
Kram från ett vintrigt naboland:)

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Kryp ner i ett glas själv då om du får plats.Ha Ha
Peter